PRESSMEDDELANDE

Sundsvall 2002-05-02

Tuff träningsperiod för juniorlandslagen

Årets mål för NPC Krister Ahlesveds båda juniorlandslag är självklart EM i Torquay, England, den 7-17 juli. Såväl det yngre som äldre juniorlandslaget går nu in i en intensivare träningsfas som Ahlesved hoppas skall ge återbäring vid EM.

I helgen som kommer den 4-5 maj åker det yngre laget till Gävle för att ställa upp i lagtävlingen Gävlebocken. Det är Daniel Salomonsson, Sara Sivelind, Jenny Ryman och Björn Thalén som representerar laget i Gävle.

Det äldre laget åker den 25-26 maj till Estland. Det är Estlands Bridgeförbund som inbjudit det svenska juniorlaget till deras årliga bridgefestival. Representera de svenska färgerna kommer följande spelare att göra: Per-Ola Cullin, Johan Upmark, Kjell Eriksson och Daniel Sivelind. Med till Estland åker NPC Krister Ahlesved och som coach Anders Ljung.

Med vänliga hälsningar

Micke Melander