Sundsvall 2002-04-04

Juniorlandslag uttagna till sommarens JEM lag!

Den 7-17 juli spelas sommarens JEM lag i Torquay, England. NPC Krister Ahlesved har nu tagit ut vilka som skall representera Sverige i de båda juniorklasserna.

- Vi genomgår just nu en generationsväxling på juniorsidan. Flertalet av våra spelare har ett par år kvar i juniorsammanhang. De flesta andra lag har därför ett visst åldersmässigt försprång. Vårt mål är att försöka förbättra Sveriges placering från förra EM i Turkiet, säger Krister Ahlesved i ett uttalande.

Sverige 1, det äldre laget (tom 25 år) representeras av: Johan Upmark, 25år, BK S:t Erik, Per-Ola Cullin, 23år, Sölvesborg BK, Jessica Larsson, 23 år, BK S:t Erik, Göran Linerudt, 23 år, BK S:t Erik, Kjell Ericsson, 23 år, Grangärde BS och Daniel Sivelind, 23 år, Grangärde BS.

Sverige 2, det yngre laget (tom 20 år) representeras av: Sara Sivelind, 20 år, Grangärde BS, Daniel Salomonsson, 20 år, Munkedals BS, Jenny Ryman, 17 år, BK S:t Erik, Björn Thalén, 19 år, Karlstad BK, Erik Emvall, 15 år, Grimslöv BK och Emil Andersson, 16 år, BK Zonen, Trelleborg.

NPC: Krister Ahlesved, 35år, Stockholm. Coacher: Anders Ljung, 41år, Karlstad, Lars Andersson, 40 år, Stockholm och Hans Göthe, 65 år, Stockholm.

- Vårt yngre lag består av en blandning med rutin och framtidshopp.

Sara Sivelind och Daniel Salomonsson har under säsongen visat att de kan de hävda sig mot betydligt mera rutinerade par, bl a en femte plats i S:t Eriks lagguld, avslutar Ahlesved.

Mera information finner du på:  http://www.eurobridge.org/competitions/02Torquay/Torquay.htm