PRESSMEDDELANDE

- OBS III:a blir formtest!

Årets tredje och sista observationstävling till det öppna landslaget kommer som tidigare meddelats att spelas i Köpenhamn, Danmark, den 11-13 april.

- Det blir mycket hög kvalitet på startfältet till OBS III, säger Jan Kamras, NPC för det öppna svenska laget, i en nöjd kommentar om arrangemanget.

- Från Holland kommer också förra årets OBS III vinnare Brink-Van Prooijen tillsammans med det välmeriterade paret Bakkeren-Bertens.

Klara är också 2/3 av det holländska EM-laget med Jansma-Verhees och Muller-De Wijs.

Även ett tredje holländskt lag står på startlinjen som också bara innehåller par från deras absoluta elit.

- Sen har vi Danmark som bla ställer upp med sina mycket starka yngre spelare, dels är det deras NM-lag med 2 x Lund-Madsen och Bröndum-Rön och ett annat lag med 2 x Schaltz och Nielsen-Schou.

- Jag förväntar mig alltså en utmärkt formtest för våra svenska landslagskandidater, samt en fin träningsmöjlighet för NM-laget, som alltså kan bygga upp lagkänslan genom att spela tillsammans redan i OBS III, avslutar Jan Kamras.

Mera information publiceras på www.bridgefederation.se