Sundsvall 2002-04-15

Damlandslag uttagna till Bridge EM!

Nu har även Anna Järup, damernas förbundskapten, tagit ut de spelare som skall representera Sverige under sommarens Europamästerskap för bridgelag. Tävlingarna äger rum i Salsomaggiore, Italien, mellan den 19:e och 29:e juni.

Från förra EM:et som gick på Teneriffa 2001 finns två par kvar. Det första är Pia Andersson, Göteborg och Jessica Larsson, Stockholm. Det andra, som då gjorde premiär, är Jenny Evelius-Nohrén, Uppsala och Ylva Karlsson-Uisk, Uppsala. Nya är Mari Ryman, Stockholm och Linda Långström, Stockholm. Paret Ryman – Långström är inga nykomlingar, de räknas av alla som ett av Sveriges bästa dampar och har representerat Sverige många gånger tidigare.

Järup tog ut laget under helgen som gick när damerna hade träningsläger i Ånnaboda, strax utanför Örebro. På träningslägret fanns förutom damerna också Tommy Gullberg och Göran Petersson med för att träna damerna.

Detta betyder att Sveriges damlag anno 2002 ser ut som följer:

Pia Andersson – Jessica Larsson

Mari Ryman – Linda Långström