PRESSMEDDELANDE

www. bridgefederation.se

Sundsvall 2001-10-24

Ny styrelse för Sveriges Bridgeförbund

Vid Sveriges Bridgeförbunds riksstämma i Sollentuna valdes i helgen en ny styrelse. Den nya ser ut som följer:

Ordförande:

Peter Johansson

Borlänge

nyval

Samtliga är valda för en tidsperiod av två år.

Presentation av de nya ledamöterna:

Per Fåhraeus är 58 år och bor i Varberg. Han är sedan tolv år VD för Varberg Energi AB. Per är stormästare, kom 2:a i SM-lag 1995 och 3:a i samma tävling redan 1965. Han är nu ordförande i Hallands BF och har tidigare varit ordförande i Gävleborgs BF och även i BK S:t Erik.

Christer Cedergren är 56 år och bor i Enköping. Han har nu tjänstepension från Försvarsmakten och har 2001 gjort en stor administrativ ledarinsats vid O-ringen. Christer är regionmästare** och tävlingsledare med guldlicens. Han är ordförande i Köp En Sol BS sedan –92 (bridgeresor), styrelseledamot i SBF 1981-86, ordf. i Ångermanlands BF 1976-81 och f.d ordf. i två olika klubbar.

Calle Ragnarsson är 34 år och bor i Linköping men är uppvuxen i Halmstad. Han är gymnasielärare i matematik och fysik samt studierektor. Calle är stormästare med placeringar som 3:a såväl i SM-par 1994 som i SM-mixed 2001. Han är ordförande och distriktstävlingsledare i Östra Mellansvenska BF, f d ordf. i Filbyter.

Torsten Åstrand är 62 år och bor i Motala, men har tidigare bott i Säffle. Han är f d administrativ chef för Electrolux Constructor. Torsten är riksmästare och har medverkat i SM-finaler i par fem gånger samt i lag. Han är internationell tävlingsledare och har dömt i två VM och ett antal EM m m, är nu ledamot av TK, MPK , suppleant i Lagkommissionen och ordförande i Motala BA, f d distriktstävlingsledare i Värmland –Dals BF, styrelseledamot i Östra Mellansvenska och ordf. i Billerud BK.

Thomas Larsson är 26 år och bor i Stockholm men kommer från Sundsvall. Han är art director på en reklambyrå, egen företagare och har varit friidrottsledare. Thomas har vunnit lag-SM för juniorer, varit med i SUBF:s styrelse i tre år, diplomerat sig som bridgelärare vid 18 års ålder, arbetat som ungdomsledare i Medelpad, medverkat i Utbildningskommittén i fyra år och coachat yngre juniorlandslaget i Turkiet år 2000.

Peter Johansson är 38 år och bor i Borlänge. Han har haft skivaffär och är frilansjournalist. Peter är regionmästare***, sitter i styrelsen för Dalarnas BF, skriver bridge i olika tidningar, är junioransvarig för Borlänge BK och pressansvarig i klubb och distrikt.

Mvh

Eventuella frågor ring kanslichef Björn Gustafsson, 08-545 270 54