SVERIGES BRIDGEFÖRBUND

Sverige vann Mini-NM för damer!

Under Pingsthelgen som gick spelades Lilla NM i Danmark. Det svenska laget segrade i stor stil och en mycket nöjd NPC, Anna Järup, kan nu börja laddda rejält inför sommarens EM på Teneriffa. Till Danmark kom Sverige bara med två par, svenskarna fick låna ett tredjepar från Danmark. Laguppställningen blev då Pia Andersson - Jessica Larsson, Eva-Liss Göthe - Katarina Midskog och Nadia Bekkouche - Trine Binderkrantz. Tredjeparet var en nödvändighet då danskarna hade valt att arrangera* det hela så att alla spelade hela tiden. Hela det svenska laget hade utmärkta resultat, men framförallt Pia och Jessica.

- Det var en jättetrevlig och välarrangerad tävling av danskarna. De serverade också mycket god dansk mat, det skall de ha all kredit för, kommenterade Eva-Liss Göthe.

Slutresultat:

1. Sverige 162 VP

2. Finland 142 VP

3. Norge 137 VP

4. Danmark 93 VP

* En match var om 24 brickor varav varje par spelade 16. Vid ena bordet spelade man brickorna 1-16 (N-S) vid det andra bordet spelade man 9-24 (Ö-V). Vid det tredje bordet spelade man 1-8 som Ö-V och 17-24 som N-S. Denna konstruktion för att undvika kaptensbord.

Mera information går att finna på: http://www.bridge.dk/turn/mini-nm01/