www.bridgefederation.se

Sundsvall 2001-06-15

EM i bridge är på gång!

Den 16:e juni inleds de 45:e Europeiska Mästerskapen i Bridge. Tre klasser skall göra upp om medaljerna och VM-platserna, Öppen klass, Damer och Seniorer. Mästerskapen spelas på Teneriffa, Kanarieöarna och slutar den 30 juni.

Följande representerar Sverige:

Öppen klass:

Lars ANDERSSON - Tommy GULLBERG
Fredrik NYSTRÖM -
Peter STRÖMBERG
Per-Olof SUNDELIN -
Johan SYLVAN

Daniel AUBY, NPC
Jan LAGERMAN, Coach

Laget skall spela 35 matcher i tur och ordning mot: 1 YUGOSLAVIA 2 RUSSIA 3 ITALY 4 CROATIA 5 AUSTRIA 6 WALES 7 CZECH REPUBLIC 8 BULGARIA 9 IRELAND 10 SAN MARINO 11 SLOVENIA 12 NORWAY 13 ICELAND 14 HUNGARY 15 THE NETHERLANDS 16 FINLAND 17 FRANCE 18 SWITZERLAND 19 POLAND 20 LIECHTENSTEIN 21 LATVIA 22 TURKEY 23 SCOTLAND 24 SPAIN 25 DENMARK 26 ISRAEL 27 PORTUGAL 28 GREECE 29 ENGLAND 30 LUXEMBOURG 31 UKRAINE 32 BELGIUM 33 GERMANY 34 ROMANIA 35 LEBANON

Dam klass:

Pia ANDERSSON - Jessica LARSSON
Jenny EVELIUS-NOHREN -
Ylva KARLSSON-UISK
Catharina MIDSKOG -
Eva-Liss GOTHE

Anna JARUP, NPC
Bror BJERNER, Coach

Damerna kommer att spela 21 matcher varav en match är bye, i tur och ordning som följer: 1 GREECE 2 FINLAND 3 NORWAY 4 ENGLAND 5 DENMARK 6 CROATIA 7 RUSSIA 8 GERMANY 9 ITALY 10 HUNGARY 11 FRANCE 12 POLAND 13 SAN MARINO 14 ISRAEL 15 SPAIN 16 Bye 17 THE NETHERLANDS 18 AUSTRIA 19 CZECH REPUBLIC 20 SCOTLAND 21 WALES

Senior klass:

Hans-Olof HALLÈN (PC) – Lars BACKSTRÖM
Lars ALFREDSSON –
Sture EKBERG
Sven-Olov Flodqvist –
Sven-Erik BERGLUND

Spelschemat är inte känt vid detta datum för seniorerna. I övrigt måste också reservation lämnas till de båda andra då det vid de senaste mästerskapen blivit mer eller mindre helt nya spelscheman strax innan start för tävlingarna.

Program mm finner du på: http://www.eurobridge.org/competitions/01Tenerife/information.htm via samma länk kan du löpande hämta samtliga resultat, bulletiner mm.