Sundsvall 2002-05-17

Duellen nu på Syskon

Strax innan jul släppte Sveriges Bridgeförbund loss en ny hemsida på nätet. Avsikten var att tillsammans med systemintresserade i Sverige samla information om system och konventioner. Mats Nilsland och Sven-Olov Flodqvist är de som dragit de största lassen kring lanseringen av den nya sajten som passande nog fick heta www.syskon.nu.

En efterlängtad nyhet på Syskons hemsida www.syskon.nu är Duellen. Tillsammans med sin favoritpartner bjuder man set om 8 givar, varefter man kan jämföra resultat och budgivningar med andra par! Välkomna till Duellen på Syskon. Där får ni ytterligare instruktioner av Anders Ljung, som är pappa till nyheten. Vi tackar honom för de 100-tals timmar han lagt ner för oss.

System och konventioner är basprodukten på Syskon. Våra redaktörer arbetar med materialet, som publiceras efter hand. Så småningom kommer vi att täcka det mesta i den vägen. Särskilt välkomna med inlägg är de som har hittat på egna förbättringar på konventioner. Det är sådant som är intressant för alla. Dela med er av era idéer!

Andra populära funktioner på Syskon är Budproblemet, där man kan presentera egna budproblem, påhittade eller verkliga, eller svara på andras problem. Det finns också ett diskussionsforum för varje problem, där deltagarna ofta stöter och blöter fördelar och nackdelar med buden. Lärorikt för alla som vill utveckla sitt sunda budgivningsförnuft.

Hittills har över 500 problem presenterats i Budproblemet med nästan 70000 svar och 15000 inlägg i olika diskussioner!

Syskon har mellan 300 och 500 besökare dagligen och sammanlagt har besökare från över 100 länder/stater besökt syskon under en månad. Otroligt med sant!

Välkommen du också till Syskon!