Sundsvall 2004-03-23

Förbundet Svensk Bridge blir partner med Swan Games Company

Swan Games Company, www.swangames.com, och Förbundet Svensk Bridge, www.bridgefederation.se, har i dagarna ingått ett partnerskap. Syftet är att skapa ett officiellt rum där svenska bridgespelare kan mötas på Internet och spela bridge. Danmarks Bridgeförbund har under en längre tid haft ett samarbete med samma företag och det är mycket tack vare dem som nu också detta blir verklighet.

Förbundet Svensk Bridge kommer att använda SWAN:s Internet plattform för bridgespel till att ge medlemmarna en plats att vara på men framförallt för att nyttja vid sk bridgebio på nätet. Avtalet med Swan ger också möjligheter för bridgelärare att hålla kurser eller lektioner, landslagsträning, vanligt spel och också riktiga tävlingar.

För närvarande pågår arbeten med att synkronisera Ruter, det administrationsprogram som flertalet av de svenska klubbarna använder med Swan, så att de båda datavärldarna skall kunna dra nytta av varandra.

Medlemmar i Förbundet Svensk Bridge kommer att kunna köpa ett Swan medlemskap till rabatterat pris, här delas vinsterna mellan de båda enligt speciell uppgörelse. Men det är viktigt att påpeka att medlemskapet bara krävs för att kunna spela särskilda tävlingar och får att kunna åtnjuta alla tjänster. Vill man bara kika på bridgebio från Malmö eller spela lite kort en kväll på nätet så kommer det att gå utmärkt utan medlemskap.

Mer information om Swan Internet Bridge plattform för förbund finns tillgängligt på:

Swan Games Company startades april 2000 och dess högkvarter finns i Whitehall, Pennsylvania. Företages mål är att göra den bästa onlineklubben på Internet.

Mera information kommer också på: www.bridgefederation.se

Förbundet Svensk Bridge