Stockholm 960714

SM-veckan i Skövde

- 1996 års SM-vecka i Skövde kommer att bli en bridgefest för hela familjen, säger Lars Persson som är general för årets SM-vecka. Vad han menar är att programmet förutom alla bridgetävlingar är späckat med aktiviteter för alla familjemedlemmar, eller vad sägs om golf, boule, bågskytte, bad, tipspromenader, kanotpaddling, utflyker, fiske mm. SM-veckan är den 27 juli - 4 augusti.

- Självklart skall alla som vill spela bridge få chansen att få sitt lystmäte också, fortsätter Lasse. Vi har exempelvis tre sidotävlingar per dag i år. Man kan välja själv vad man vill spela brons-, silver- eller guldtävlingar och om man inte kvalificerat sig för någon SM-final så kan man ju alltid vara åskådare till någon av dem. Eller kanske kika in i Bridgeraman när Swedish Open Teams har sin upplösning.

Pressbevakning

För dig som är mottagare av SBF:s pressreleaser gäller följande vid SM-veckan. Pressmeddelanden kommer att skrivas varje dag. Dessa faxas till dig om du anmäler till Micke Melander enligt adress nedan vart du vill ha dina meddelanden. Om du inte har tillgång till fax eller anmält att du vill ha dessa meddelanden kommer du att få två brev där de pressmeddelanden som skickats ut samlas ihop. Det första skickas på torsdagen den 29 juli och det andra på onsdagen den 4 augusti, när SM-veckan för övrigt avslutas.

Nyhet!

Som du vet har SBF hängt med i utvecklingen och finns nu också med som så många andra på Internet. Det betyder att om du har tillgång till Internet kan du själv strax efter att varje final avslutats hämta hem aktuell information på adressen: http://www.bridgefederation.se Där kommer du förutom alla resultatlistor att finna de bulletiner som gjorts och de pressmeddelanden som skickats ut.

Å, en till nyhet!

Efter varje SM-final kommer ”specialpressmeddelanden” att skickas om de bäst placerade i finalen. Det betyder att dina lokala tidningar kommer att få ett pressmeddelande till sin redaktion om något av era par placerat sig bra i tävlingen. Meddela tidningen att det går att foto översänt om de har tillgång till fototelefon (de flesta tidngar har tillgång till detta). Hör av dig till undertecknad om du har några frågor.
Sommarhälsningar

Rikskonsulent