Pressmeddelande|Landslagen
Stockholm 990222

GULLBERG – ANDERSSON
vann Niklas Data Championship

I helgen som gick spelades Niklas Data Championship på BK S:t Erik i Stockholm. Tommy Gullberg och Lars Andersson, båda Stockholm, segrade till slut med stor marginal. Tävlingen spelades som imp-över-fältet och paret vann med drygt 800 imp över tvåorna Anders Palmgren – Bengt-Erik Efraimsson, Linköping. Peo Sundelin – Johan Sylvan, Stockholm, knep till slut tredjeplatsen i tävlingen.

Niklas Data Championship var också detsamma som observationstävling 3 till årets landslag. I sommar spelas EM på Malta. NPC Daniel Auby kommer att ta ut de spelare som skall representera Sverige nästa måndag (1 mars). Anledningen till varför lagen inte tas ut i dagarna är att den stora internationella lagtävlingen i Forbo äger rum nästa helg med flera svenska deltagande lag.

Niklas Karlsson, ägare av Niklas Data och officiell sponsor av det öppna landslaget, var närvarade vid tävlingarna. Han lät på banketten meddela att han gärna ser att sponsorskapet fortsätter ytterligare ett år.

Bifogar giv och resultatlista från helgens observationstävling.