Information till SM-par finalister 1998

Stockholm den 13 maj 1998

Hej och grattis till din finalplats i SM-par Open!

Spelplats
är Billingehus, Skövde, den 31 juli-2 augusti.

Tider
Spelet börjar kl. 10.00 på fredagen och beräknas vara slut kl. 16.00, med prisutdelning kl. 16.30, på söndagen. Program med fullständigt tidsschema finns i svensk Bridge nr 1/98.

Dessutom kommer tryckta program med deltagarförteckning och tidsschema att finnas tillgängligt i spellokalen.

Logi
Vi har förhandsbokat rum på Billingehus, Skövde. Priser och övrig information framgår av svensk Bridge 1/98. OBS. Du beställer rum genom kansliet, tel. 08-22 00 56 eller fax 08-22 00 57 snarast. Du kan också hämta mera information eller boka rum via SBF:s hemsida www.bridgefederation.se . Betalning skall ske senast 18 juni, om du vill vara säker på att få hotellrum.

Resor
Bilresor ersätts med 8, 10, 12 respektive 14 kronor per mil vid 1, 2, 3 respektive flera spelare i bilen. Om en spelare i paret åker bil måste den andra åka med, om man åker från närbelägna orter.

Tåg- eller flygresor kräver att SBF:s kansli kontaktas. Ersättning för bilresor betalas ut på plats vid finalen. Ansökan skall lämnas in första dagen; pengarna delas ut andra dagen vid spelborden eller i informationsdisken. Ej ansökta eller ej uthämtade ersättningar är förverkade.

>>>>>>>alternativt gäller:
Resor
Du har inte kvalificerat dig för reseersättning, varför du själv måste ordna din resa. Om du åker tåg och vill bli hämtad vid stationen, ber vi dig meddela oss ankomsttid.<<<<<<<<

Bordsavgifter
Varje spelare betalar 250 kr i bordsavgift.

Tillåtna system
I finalen gäller silverregler.

Alertering och STOPP
är, som du vet, obligatoriskt i alla SM-finaler

Rökförbud
Finalen spelas i rökfria lokaler.

Välkommen
till SM-finalen för par 1998. Vi önskar dig och din partner lycka till!

PS. Detta brev går endast till dag. Var vänlig informera din partner.

SVERIGES BRIDGEFÖRBUND

Tävlingskommittén