Bild 1 av 6
Anteckningar:
- OBS! Kapitel 11 kan delas upp på 3-4 lektioner. Se vidare lärarhandledningen separat avsnitt.
- Visa OH-bild 10:1 och repetera SHs första bud.Tala om att denna lektion ska vi ägna oss åt ÖHs andra bud, som beskriver handens fördelning och styrka.
- Visa översta delen av OH-bilden och fråga vilka olika typer av händer vi som ÖH kan ha efter budgivningen 1 Hj - 1 Sp? Resonera er fram till de fyra typerna och anteckna dem på Whiteboard-tavlan.
- Visa resten av OH-bilden.Gå igenom att vi prioriterar de olika typerna från vänster till höger, dvs:Trumfstöd, tvåfärgshand, enfärgshand och balanserad hand utan trumfstöd.
- Förklara varför vi ska visa tvåfärgshanden framför långfärgshanden. Det beror på att vi talar om var nio kort finns, när vi bjuder en ny färg, medan vi endast talar om var sex kort finns, när vi bjuder om vår öppningsfärg.